alle tradities overboord?? Nee, natuurlijk niet!
Noem me hopeloos romantisch, maar sommige dingen moet je echt in ere houden. Daar zijn tradities voor! Zo vind ik dat papa de bruid hoort weg te geven, de eerste dans voor het bruidspaar is en dat de ouders aan de tafel van het bruidspaar horen te zitten. Dat zijn allemaal leuke dingen.
Maar... dat kan je ook op je eigen manier doen!!
Ikzelf ben volop met de voorbereidingen bezig van mijn eigen bruiloft op 8 september van dit jaar. 
En ja.... papa geeft mij weg, maar de kinderen van mijn aanstaande (laten we hem Rob noemen
) geven hun papa weg. We trouwen bijvoorbeeld niet in een saai trouwzaaltje, maar zullen het 'ja'-woord geven op het feest zelf. Na de plechtigheid - die we overigens zelf al in elkaar hebben gezet via een video - volle glazen proscecco om te toasten.
Direct een knalfeest met band.
Vind het zelf altijd zo lastig als je wel bent uitgenodigd voor de ceremonie en het feest en niet voor het eten..... Wij doen alles op dezelfde locatie. Das wel zo makkelijk en bespaart ook nog eens enorm op de vervoerskosten 
Zo vind ik het bijvoorbeeld vreselijk om in een rijtje te moeten staan om gefeliciteerd te worden. Door de komst van onze gasten feliciteren ze ons toch al! En ik ga zeker niet als eerste weg op m'n eigen feestje, dat vertik ik 
Er zullen zeker tradities tussen zitten, maar het moet voornamelijk een 'knaller' worden. Het is jouw feestje en de gasten komen voor jou. Dan zul je je bruiloft persoonlijk moeten maken, iets van jullie. Ik zou het vreselijk vinden als mijn ouders of die van mijn aanstaande zouden bepalen wat we wel en niet moeten op onze dag. Kan me overigens wel voorstellen dat dat moeilijk verdedigen is. Sommige (schoon)ouders kunnen nogal opdringerig zijn 
Uiteindelijk gaat het erom dat jullie gelukkig zijn met de invulling van de dag! Je laat je leven toch ook niet inrichten door anderen, omdat zij vinden dat het anders moet.
Nee, leuke tradities in ere houden, maar schiet niet door en vooral.... do it your way!!
Nicole
Add more happy bubbles!